BLOG 

Procedural Texturing

Procedurele generatie van textures bestaat al lang, maar in de laatste 10 jaar is er enorme push gebeurd om volledige materialen procedureel te generen van start tot eind punt. Voorheen werd procedurele generatie gebruikt om…

Townscaper Oskar Stålberg

Townscaper is een procedureel town builder game of ‘toy’ waar de speler dorpjes kan bouwen door simpelweg te klikken. Er is in het spel geen echt doel buiten ontspannen en creatief zijn.

Micro-organisme visualisatie

Agathe Boudry heeft voor haar graduation work 3 verschillende micro-organismen uitgewerkt tot een visualizatie voor een set van korte educatieve videos. Ze heeft dit verwezenlijkt met behulp van procedurele technieken.

Houdini: Waar te beginnen

Het is niet altijd evident om te leren werken met nieuwe software en al zeker niet software met de complexiteit van Houdini. We hebben daarom een verzameling gemaakt van interessante startpunten om Houdini aan te…

Variaties door middel van genetica

Bij het parametrisch modelleren kan een tool die gebruik maakt van genetische algoritmes de gebruiker op een intuïtieve manier gidsen naar interessante resultaten.

Procedurele bakstenen

In het vak ‘gradution work’ kiest elke derdejaarsstudent een onderzoeksonderwerp om gedurende enkele weken op te werken. Lars koos hier om gedetailleerde bakstenen te maken.

Procedurele Zeilboot

Steven maakte verschillende zeilboten in Houdini. Deze zijn volledig parametrisch opgebouwd. Maar wat houdt parametrisch modelleren in? We hopen in dit artikel jullie interesse op te wekken.

Ghost Recon Wildlands

Ghost Recon: Wildlands’ Procedural Tools Published maart 10, 2020 Benoit Martinez presenteerde op de Game Developer’s Conference in 2017 de procedurele tools die ze hebben gemaakt om de productie van Ghost Recon Wildlands te vergemakkelijken. In dit…

Grot Generator van Denis Möller

Denis Moller is recent gestart als stagiair bij DAE Research op het TETRA-project Procedural 3D. Hij heeft voor het vak graduation work een grot generator gemaakt in Houdini. Wij stelden hem enkele vragen over zijn…

Procedural 3D revolutie

Het concept van procedurele 3D is niet nieuw. Maar doordat computers steeds performanter worden, is op dit gebied in de laatste jaren een kantelpunt bereikt waardoor nieuwe manieren om 3D modellen aan te maken de…