Workflowvergelijking aan de hand van opbouw van een stad

use case

Published
december 8, 2021

Doel: enerzijds klassiek en procedureel modelleren met elkaar vergelijken, anderzijds de procedurele workflow in twee softwarepakketten vergelijken. 

In deze use case werd een vergelijking gemaakt in de workflow van zowel de Houdini-integratie naar Unreal, als het uitwerken in Unreal Blueprints.

Om de vergelijking te maken, kozen we voor het genereren van een stadslay-out gebaseerd op het middeleeuwse Brugge. Daarnaast werden aan de hand van de case de mogelijkheden van realtime integratie in een game engine gedemonstreerd. 

Op het moment van de vergelijking was de belangrijkste conclusie vooral dat de keuze van software het best bewust genomen wordt, op basis van wat je wil bereiken. Zo was het bijvoorbeeld simpel om de variaties in huizen te creëren in Houdini, maar niet in Unreal. Bij een laag aantal variaties kan het een tijdsefficiënte beslissing zijn om handmatig de verschillende huizen te modelleren.